Test cu ecran LCD 20×2 (controller ST7066)

Salutare! Azi am zis sa imi prind putin urechile cu un ecran pe care l-am recuperat din aceeasi casa de marcat de unde am scos si celula aceea de 3v de la modulul RTC DS1307. Din ce am gasit pe internet, ecranul este facut de DataVision si documentatia se poate gasi AICI. Este 20×2 si din pacate nu are iluminare, asa ca e relativ inutil daca vreti sa cititi informatiile afisate pe timp de noapte.
Din alte cautari, am aflat ca, controllerul ST7066 folosit de acest afisaj e compatibil cu HD44780, un controller foarte comun. Am folosit harta pinilor din documentatie si am conectat LCD-ul la placuta adaptoare pe care o foloseam pentru afisajul 16×2, care acum are propriul modul i2c si dupa mai multe incercari (de inversat firele) am reusit sa-l fac sa functioneze. Iata si cateva poze cu „isprava”.

SAM_0801

SAM_0805

SAM_0802

Lasă un răspuns

